Помогите пожалуйста перевести текст... Monopoly isa market structure with only a single seller of a commodity or service dealing with a large number of buyers. When a single seller faces a single buyer, that situation is known as bilateral monopoly. The most important features of market structure are those, which influence the nature of competition and price determination. The key element in this segment of market organization is the degree of seller concentration, or the number and size distributions of the sellers. There is monopoly when there is only one seller in an industry, and there is competition when there are many sellers in an industry. In cases of an intermediate number of sellers, that is, something between monopoly and competition, there can be two sellers (duopoly), a few sellers (oligopoly), or many sellers (atomistic competition). Today the term monopoly is usually extended to include any group of firms, which act together to fix prices or levels of production. Complete control of all output is not necessary to exercise monopoly power. Any combination of firms, which controls at least 80 percent of an industry's production, can dictate the prices of the remaining 20 percent. Aside from private monopolies, there are public monopolies. One example of a public monopoly in the United States is the nonprofit postal service. There is also the «natural» monopoly, which exists when it is more efficient, technically, to have a single seller. Although the precise definition of monopoly - a market structure with only a single seller of a commodity or service - cannot be applied directly to a labor union because a union is not a seller of services, labor unions have monopolistic characteristics. In effect, the price of labor (wages) is set without regard to the available supply of labor.
Монополия структура рынка с помощью только одного продавца товар или службы имеет дело с большим числом покупателей. Когда одноместный продавец лица единственного покупателя, что ситуация называется двусторонние в " монополию". Наиболее важные характеристики структуры рынка являются те, которые влияние характер конкуренции и ценообразования. Ключ элемент этот сегмент рынка, организация степени продавец концентрация, или количество и размер дистрибутивов продавцов. Существует монополия когда существует только один продавец в отрасли, и существует конкурс когда имеется много продавцов в отрасли. В случаях промежуточные количество продавцов, то есть нечто среднее между монополией и конкурс, не может быть двух продавцов (дуополия), несколько продавцов (олигополии), или много продавцы (атомистическое конкуренции). Сегодня срок монополии, как правило, расширено, чтобы включить любую группу фирм, которые совместно действовать с целью фиксирования цен или уровня производства. Полный контроль все данные, необходимые для реализации монопольной власти. Любой комбинация из фирм, которая контролирует, по крайней мере 80 процентов отрасли производство, может диктовать цены оставшихся 20 процентов. Помимо частных монополии существуют государственные монополии. Один пример государственная монополия в Соединенных Штаты-это некоммерческая почтовой службы. Существует также «естественной» монополии, которая существует тогда, когда он является более эффективной, технически, у одного продавца. Хотя точное определение монополия - это рыночная структура только единственным продавцом товара или услуги - не может быть применена непосредственно профсоюз потому, что Союз не является продавцом услуг, труда профсоюзы монополистической характеристики. В действительности, цена рабочей силы (заработной платы) набор без касается предложения рабочей силы.